Mobiliteit
Vertraging bij openbaar vervoer: hoog tijd voor inspraak?
8 september 2021 om 6:07pmOp 1 januari 2022 zou het decreet ‘Basisbereikbaarheid’ van start moeten gaan, maar een procedure bij de Raad Van State […]
Occupy kruispunt Nieuwewandeling x R40 voor meer verkeersveiligheid
30 augustus 2021 om 09:16amVanavond voeren Gents MilieuFront, Fietsersbond en Critical Mass actie voor meer veiligheid op de weg voor voetgangers en fietsers. Om […]
GMF en Ademruimte vragen 90 km per uur op E40
23 augustus 2021 om 06:04amDe Vlaamse overheid en het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) werken momenteel aan het dossier voor de aanleg van een […]
Geen ‘Kennedybaan’ door de kern van Drongen
1 juli 2021 om 18:24pmDe geplande ontwikkelingen rond de Deinsesteenweg die doorheen Drongen loopt zijn zorgwekkend. Er bestaan scenario’s om de weg op te […]
Herinrichting rondpunt Dampoort: kan (veel) beter
19 mei 2021 om 07:00amDampoortwerf is een prima stap voor de as Antwerpse Steenweg – Kleindokkaai. Het is niet het gewenste ‘masterplan fiets’ waardoor […]
Het corona-effect: fietsgebruik naar centrum Gent daalt voor het eerst
6 mei 2021 om 08:46amOp de ochtend van 6 mei 2021 organiseerde Gents MilieuFront (GMF) al voor de zevende keer een simultaantelling van fietspendelaars. […]
Wijkmobiliteitsplannen Gentbrugge en Dampoort: tijd voor durf en actie
12 april 2021 om 15:18pmElke Gentenaar weet: de keuzes die we vandaag maken, wegen zwaar door in de toekomst. Vandaag liggen de wijkmobiliteitsplannen voor […]
GMF en ademruimte willen snelheidsverlaging op snelwegen
25 maart 2021 om 13:18pmEigen onafhankelijke metingen rond het viaduct Gentbrugge bewijzen dat het werkt. Een aantal Gentse actiegroepen zoals Ademruimte, Natuurpunt en het Gents […]
- 28 januari 2021 om 12:12pm GMF tekent bezwaar aan tegen nieuw postsorteercentrum in Zwijnaarde
- 24 december 2020 om 1:04pm GMF stelt vragen bij nieuwe plannen station Gent-Sint-Pieters