Mobiliteit
Investeer in voetgangers, fietsers en openbaar vervoer, nu!
25 oktober 2023 om 7:35pmDe Vlaamse overheid beloofde al meermaals om te investeren in een modal shift: meer ruimte voor voetgangers, fietsers en openbaar […]
Bijna veilig bestaat niet, waarom wijkmobiliteit een plan nodig heeft
24 oktober 2023 om 14:19pmIn de zomer van 2023 lanceerde GMF een postercampagne waarmee bewoners van Gentbrugge en Sint-Amandsberg hun ongeduld konden tonen over […]
Witte fietsen, van campagne zonder vrijwilligers… naar campagne zonder voorwerp?
10 oktober 2023 om 19:53pmHet Graaf van Vlaanderenplein, het spoorwegviaduct aan de Kortrijksesteenweg, het Stapelplein, de Brusselsesteenweg: het zijn gewone plekken, waar iedere Gentenaar […]
Stelplaats in Wondelgem? Dit zegt GMF
3 oktober 2023 om 08:38amOp 30/9 organiseerde De Lijn een infomarkt over de plannen om in de Wondelgemse meersen een stelplaats te bouwen. Daarover […]
De Gentse busbeweging
29 september 2023 om 20:39pmBegin 2023 kwamen enkele lokale actiegroepen samen bij GMF: Busje Blijft Zo, Bus 18 Moet Blijven en Zonder Bushalte Straat. […]
Hoera voor Gentspoort (maar een tram heeft geen autotunnel nodig)
11 september 2023 om 09:32amEindelijk! Gent krijgt een nieuwe tramlijn. In april ‘23 tekenden de Vlaamse overheid, Stad Gent, De Lijn en tal van […]
Campagne: VOOR ambitieuze wijkmobiliteitsplannen
8 juni 2023 om 09:47amDe uitrol van de Gentse wijkmobiliteitsplannen verloopt stroef, onder meer door juridisch getouwtrek en politieke koudwatervrees. Dat is een spijtige […]
Kaart bewijst: er vallen gaten in het Gentse busaanbod
31 mei 2023 om 09:25amOmdat De Lijn en Stad Gent het niet doen, brachten vrijwilligers van de Gentse Busbeweging het verminderde busaanbod in Gent […]
- 25 mei 2023 om 3:54pm Hoe duurzaam zijn elektrische fietsen? Over de pro’s en cons van de e-bike
- 20 mei 2023 om 3:16pm Hoe zou het nog zijn met… de fly-over? of laten we het viaduct toch maar staan?